lipca 21, 2020

Pikantne kulki z cieciorki

Ciecierzyca ma wiele zastosowań w kuchni. 
Może być częścią dania obiadowego w postaci dodatku do gulaszu (np. gulasz z tofu), wegańskiego kotleta czy puree. 
Możemy dodać ją do sałatki na śniadanie czy kolację (np. sałatka ze strączkami)
Możemy przygotować z niej pyszny pasztet do kanapek (np. pasztet z ciecierzycy).

Osoby, które bardziej lubią eksperymentować w kuchni mogą też przygotować z cieciorki pyszne słodycze (np. pralinki z ciecierzycy).

Ja dziś poszłam w jeszcze inną stronę i połączyłam słodkie pralinki z wytrawnym deserem.
Jest to świetna przekąska dla miłośników ostrych smaków, ponieważ lojalnie uprzedzam, że ze słodkich pralinek ostał się tylko kształt.
Swoją drogą mina mojego brata po tym, jak zjadł taką kulkę sądząc, że to słodka pralinka, była bezcenna 😄

Pikantne kulki z cieciorki - przepis

Do przygotowania kulek będziesz potrzebować:
  • puszkę ciecierzycy,
  • łyżkę masła orzechowego,
  • pół łyżeczki płatków chili,
  • pół łyżeczki słodkiej papryki,
  • 2-3 łyżki sezamu.

1. Ciecierzycę odcedź i zmiksuj na gładką masę z masłem orzechowym.
2. Do masy dodaj obie papryki i dokładnie wymieszaj.
3. Ulep kulki o średnicy ok. 1cm i otocz je w ziarnach sezamu.
4. Gotowe kulki wstaw do lodówki, aby się schłodziły - najlepiej smakują na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger