lutego 07, 2020

Pralinki z ciecierzycy

Opcji wykorzystania ciecierzycy w kuchni jest wiele, o czym doskonale wiedzą chyba niemal wszyscy wegetarianie. Możemy przygotować gulasz z ciecierzycą, kotlety z ciecierzycy, puree czy sałatkę.

Mniej osób wie jednak, że ciecierzyca może być podstawą wspaniałych deserów 😀
Choć słodycze roślinne od jakiegoś czasu zyskują na popularności i również ciecierzyca zaczyna coraz częściej przecierać sobie drogę do słodkości.

Ja dziś postanowiłam pójść właśnie w tę stronę i przygotowałam pyszne pralinki na deser.
Myślę, że jest to świetna propozycja dla osób, które szukają zdrowszej alternatywy dla słodyczy.
A także dla wielbicieli ciecierzycy 😄



Pralinki z ciecierzycy - przepis

Do przygotowania pralinek będziesz potrzebować:
  • puszkę ciecierzycy,
  • 50g masła,
  • 2 łyżki kakao,
  • 4 łyżki syropu z agawy,
  • 2 łyżki suszonych żurawin,
  • 2 łyżki rodzynek,
  • 2 łyżki suszonych śliwek,
  • gorzką czekoladę,
  • szczyptę chilli (ewentualnie),
  • mielone migdały,
  • wiórki kokosowe.

1. Ciecierzycę osącz, po czym zblenduj wraz z masłem, kakao i syropem z agawy na gładką masę.
2. Śliwki posiekaj.
3. Wszystkie suszone owoce dodaj do przygotowanej wcześniej masy i wymieszaj.
4. Wstaw do lodówki na ok. 2 godziny.
5. Ze schłodzonej już masy przygotuj kulki mniej więcej wielkości orzecha włoskiego.
6. W kąpieli wodnej roztop czekoladę i zanurz w niej przygotowane kulki. Ja nabijałam je na patyczek do szaszłyka i zanurzałam w ciepłej czekoladzie, po czym obtaczałam w mielonych migdałach lub wiórkach kokosowych.
7. Na koniec możesz dodać szczyptę chilli do czekolady, wymieszać i kilka kulek przygotować dla koneserów oryginalnej, pikantnej czekolady 😉


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger