września 07, 2020

Zupa z zielonych ogórków

Zupa ogórkowa to jedna z popularniejszych zup na polskich stołach.

Ja także ją uwielbiam - na moim blogu znajdziecie już przepisy na zupę ogórkową oraz na zupę-krem z kiszonych ogórków.

Obie te zupy wymagają jednak ogórków kiszonych.

Ogórki kiszone możemy bez problemu kupić cały rok, więc i zupami na ich bazie możemy się cieszyć zawsze, gdy tylko dusza zapragnie.

Ja jednak, korzystając z końcówki sezonu na świeże ogórki, postanowiłam przygotować zupę właśnie na ich bazie, zamiast wykorzystać w tym celu ukiszone warzywa.

Nie rozczarowałam się - zupa wyszła pyszna, choć zdecydowanie delikatniejsza w smaku.


Zupa z zielonych ogórków - przepis na 4 porcje

Do przygotowania zupy będziesz potrzebować:

  • 5 ogórków,
  • litr bulionu warzywnego,
  • łyżeczkę mąki pszennej,
  • 2 łyżki masła,
  • sól i pieprz do smaku,
  • natkę pietruszki,
  • 2 łyżki jogurtu greckiego.

 

1. Ogórki obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.

2. Na patelni rozpuść masło, dodaj ogórki i smaż je kilkanaście minut aż do odparowania wody.

3. W garnku zagotuj litr bulionu (tutaj znajdziesz przepis na domowy bulion warzywny) i dodaj podduszone ogórki.

4. W kubeczku wymieszaj mąkę z jogurtem, zahartuj mieszaninę kilkoma łyżkami gorącego wywaru, żeby się nie zważyła, dodaj do bulionu i wymieszaj rózgą, aby nie dopuścić do powstania grudek.

5. Dopraw solą i pieprzem do smaku.

 

Zupę najlepiej podawać z grzankami - ja zdecydowałam się na grzanki z chleba razowego. Pycha!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger