czerwca 08, 2020

Piernik z czerwonej fasoli

Ostatnio pokazałam Wam przepis na wytrawne muffinki szpinakowe.
W końcu nie zawsze musimy jeść muffinki na słodko, prawda?

Z drugiej jednak strony możemy przygotować też słodkie ciasto z czegoś mniej oczywistego - np. z czerwonej fasoli.
Pierwszy raz ciasto z fasoli zjadłam na studiach - było to pyszne brownie z czekoladą, którym byłam absolutnie zachwycona. Co prawda o tym, że było zrobione z fasoli, dowiedziałam się już po fakcie, więc nie bardzo mogłam wybrzydzać, skoro już się nachwaliłam, ale czy to ważne? 😉

Skoro już empirycznie stwierdziłam, że ciasto z fasoli może być pyszne, zaczęło ono pojawiać się u mnie w domu.
Tym razem postanowiłam nadać mu trochę piernikowego smaku.

Piernik z czerwonej fasoli - przepis

Do przygotowania piernika będziesz potrzebować:
  • puszkę czerwonej fasoli,
  • 2 jajka,
  • 100g mąki owsianej,
  • 100g ksylitolu,
  • 3 łyżki kakao,
  • łyżeczkę proszku do pieczenia,
  • 3 łyżki jogurtu greckiego,
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika,
  • tabliczkę gorzkiej czekolady,
  • orzechy włoskie do posypania.

1. Fasolę osącz z zalewy na sicie i zblenduj na gładką masę. Żeby było łatwiej możesz dodać od razu 2 łyżki jogurtu greckiego.
2. Miksując fasolę dodawaj do niej stopniowo kolejne składniki: jajka, mąkę owsianą wymieszaną z proszkiem do pieczenia, ksylitol, kakao i przyprawę do piernika, aż powstanie gładka masa.
3. Ciasto przełóż do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C przez 50-60 minut.
4. Kiedy ciasto ostygnie przygotuj polewę rozpuszczając czekoladę z łyżką jogurtu w kąpieli wodnej (o tym, jak to zrobić pisałam przy okazji przepisu na jaglanego snickersa). 
5. Przygotowaną polewą polej ciasto i udekoruj pokruszonymi orzechami włoskimi.

2 komentarze:

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger