kwietnia 09, 2022

Jajka faszerowane pastą z buraków

Wielkanocne śniadanie u mnie w domu nie może się obejść bez faszerowanych jajek. W zeszłym roku przygotowałam jajka faszerowane śledziem i burakiem. Burak bardzo mi do jajek przypasował, gotując więc wczoraj buraki na obiad ugotowałam jednego więcej i odłożyłam, żeby przygotować nowy farsz do jajek.



Jajka faszerowane pastą z buraków - przepis na 4 sztuki

Do przygotowania jajek będą Ci potrzebne:

  • 4 jajka,
  • 1 burak,
  • 40g serka chrzanowego Almette,
  • łyżka jogurtu greckiego,
  • łyżka posiekanego szczypiorku,
  • sól i pieprz do smaku.

1. Buraka gotuj przez ok. 1 godzinę do miękkości (najlepiej wykorzystaj odłożonego z wcześniejszego obiadu).
2. Jajka ugotuj na twardo. Po przestudzeniu obierz, przekrój na pół i wyjmij żółtka.
3. Żółtka przełóż od miseczki i rozgnieć widelcem.
4. Ostudzonego buraka obierz, zetrzyj na tarce o drobnych oczkach, dodaj do żółtek razem z serkiem Almette i jogurtem. Wszystko dopraw solą, pieprzem i dokładnie wymieszaj.
5. Gotową pastę przełóż do rękawa cukierniczego i wyciśnij na połówki jajek.
6. Całość posyp posiekanym szczypiorkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger