listopada 19, 2020

Spaghetti z klopsikami

Dawno już nie jadłam spaghetti, dziś więc uznałam, że czas to nadrobić.

Tym razem jednak postanowiłam przygotować coś więcej, niż sam makaron z sosem - dodatkowo zrobiłam jeszcze pyszne wołowe klopsiki. W ten sposób przygotowałam obiad dobry dla miłośnika makaronu i dla typowego mięsożercy 😉



Spaghetti z klopsikami - przepis na 4 porcje

Do przygotowania spaghetti będziesz potrzebować:

  • 300g makaronu spaghetti,
  • 400g mielonej wołowiny,
  • cebulę,
  • marchew,
  • pół małej cukinii,
  • jajko,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 750ml przecieru pomidorowego,
  • 60g parmezanu,
  • sól, pieprz, chili do smaku,
  • łyżkę oleju rzepakowego,
  • 2 gałązki zielonej bazylii.

  

1. Czosnek i cebulę posiekaj.

Warto zrobić to chwilę wcześniej, aby móc w pełni wykorzystać ich właściwości.

2. Umytą cukinię i marchew zetrzyj na tarce.

3. Do mielonej wołowiny dodaj cebulę, czosnek, cukinię, marchew i jajko, przypraw solą, pieprzem i chili. Ja uwielbiam ostre potrawy, więc chili nie żałowałam 😉 Wyrób wszystko na jednolitą masę i uformuj malutkie klopsiki.

4. Na dużej patelni rozgrzej olej, dodawaj porcjami klopsiki i obsmaż je ze wszystkich stron.

5. Dodaj na patelnię przecier pomidorowy, dopraw go jak mięso i gotuj na małym ogniu 15-20 minut.

6. W osolonej wodzie ugotuj makaron, odcedź, po czym dodaj do sosu i dobrze wymieszaj.

7. Na koniec posyp startym parmezanem i dodaj listki zielonej bazylii.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger