sierpnia 13, 2020

Wegańskie brownie

 Wszyscy mają czasem ochotę na coś słodkiego.

W moim przypadku największą ochotę na coś dobrego mam w sytuacjach stresowych. A że ostatnio w moim życiu akurat stresu nie brakuje, to postanowiłam pokombinować trochę w kuchni.

W końcu kto powiedział, że coś dobrego i słodkiego nie może być jednocześnie zdrowe? 

Nie trzeba przecież poprawiać sobie humoru koniecznie niezdrowymi przekąskami ze sklepu, prawda? 😉


Dziś mój wybór padł na brownie. Ale nie takie klasyczne, przygotowałam wersję wegańską.


Wegańskie brownie - przepis

Do przygotowania brownie będziesz potrzebować:

  • batat,
  • gruszkę,
  • puszkę mleczka kokosowego,
  • 200g suszonych śliwek,
  • 100g suszonej żurawiny,
  • 2 łyżki mąki kokosowej,
  • 70g mąki ziemniaczanej,
  • 6 łyżek kakao,
  • 60ml syropu klonowego,
  • 3 łyżki masła orzechowego,

Do przygotowania polewy będziesz potrzebować:

  • tabliczkę wegańskiej gorzkiej czekolady,
  • łyżkę oleju kokosowego,
  • 2 łyżki wiórków kokosowych.

 

1. W wodzie ugotuj batata ze skórką do miękkości i przestudź.

2. Zmiksuj na gładką masę obraną gruszkę, śliwki, żurawinę, mleko kokosowe, syrop klonowy, masło orzechowe i obranego batata. 

3. Dodaj do masy kakao, mąkę kokosową i mąkę ziemniaczaną, po czym ponownie zmiksuj.

4. Ciasto przełóż do kwadratowej foremki (moja miała wymiary 25 x 25) i piecz 25 minut w 180 stopniach C.

5. Przygotuj polewę rozpuszczając czekoladę z olejem kokosowym w kąpieli wodnej (o tym, jak to zrobić, pisałam przy okazji przepisu na jaglanego snickersa).

6. Polewę wylej na przestudzone ciasto i posyp wiórkami kokosowymi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger