lutego 05, 2020

Gulasz drobiowy

Kurczak to jedno z najpopularniejszych mięs na polskich stołach.
Ja też najczęściej sięgam właśnie po ten rodzaj drobiu przygotowując mięsne posiłki.

Najczęściej piersi kurczaka jemy w postaci smażonych kotletów, ponieważ jest to najprostszy i najszybszy sposób na ich przygotowanie.
Warto jednak pokusić się o to, by zamiast kotletów przygotować coś innego.
Ja dziś postawiłam na drobiowy gulasz pomidorowy.
Jest to danie bardzo proste i szybkie do zrobienia, które można podawać z ryżem, ziemniakami, kaszą, a nawet chlebem - co kto lubi 😀
Ja dziś akurat postawiłam na ryż.

Gulasz drobiowy - przepis na 4 porcje

Do przygotowania gulaszu będziesz potrzebować:
  • 500g piersi z kurczaka,
  • 2 marchewki,
  • 150g cukinii,
  • paprykę,
  • 400g przecieru pomidorowego,
  • 3 ząbki czosnku,
  • łyżka oleju, 
  • szczypta gałki muszkatołowej,
  • 1/3 łyżeczki cynamonu,
  • sól i pieprz do smaku.

1. Czosnek posiekaj.
Warto zrobić to chwilę wcześniej, aby móc w pełni wykorzystać jego właściwości.
2. Mięso pokrój w kostkę.
3. Marchew obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
4. Cukinię pokrój w plastry, a paprykę w kostkę.
5. W garnku rozgrzej olej i przesmaż na nim chwilkę przyprawy. Następnie dodaj mięso i obsmaż ze wszystkich stron.
6. Do garnka dodaj przygotowane wcześniej warzywa i chwilę przesmaż.
7. Na koniec dodaj przecier pomidorowy i duś jeszcze ok. 20 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger