grudnia 14, 2019

Sałatka śledziowa

U mnie w domu na święta nigdy nie może zabraknąć śledzia - choć ja i mój tata nie należymy do jego zagorzałych fanów, moja mama i brat go uwielbiają, więc zawsze jakoś znajduje drogę na nasz stół 😉

Śledź pojawia się na naszym stole w różnych postaciach, na moim blogu znajdziecie przepisy na śledziowe przekąski - napisałam tam też kilka słów o samych śledziach 😊

Tym razem pokażę Wam przepis na sałatkę śledziową, która u mnie w domu zazwyczaj nie daje rady dotrwać do dnia następnego - zwłaszcza, jeśli w pobliżu jest mój brat 😄

Sałatka śledziowa - przepis na 3 porcje

Do przygotowania sałatki będziesz potrzebować:
  • 3 filety śledziowe a`la matias,
  • cebulę,
  • małą puszką groszku konserwowego,
  • jajko,
  • łyżeczkę majonezu,
  • łyżkę jogurtu naturalnego,
  • łyżeczkę musztardy,
  • sól, pieprz i natkę pietruszki do smaku.

1. Filety zalej wodą i odstaw na kilka godzin, po czym pokrój na mniejsze kawałki.
2. Jajko ugotuj na twardo, ostudź, obierz i pokrój w kostkę.
3. Groszek odsącz na sitku.
4. Cebulę obierz, pokrój w drobną kostkę i przelej na sitku wrzątkiem.
5. Do śledzi dodaj jajko, groszek i cebulę.
6. Wymieszaj majonez z jogurtem i musztardą, dodaj pieprz, sól i natkę pietruszki. Tak przygotowanym sosem zalej śledzie z dodatkami i dokładnie wymieszaj.

Sałatkę można zjeść samą, ale można też podać z kromką razowego chlebka - ja preferuję drugą opcję 😉 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger