grudnia 09, 2019

Papryka faszerowana kuskusem

Papryka faszerowana kaszą kuskus ma trochę śródziemnomorski charakter.
Jest stosunkowo prosta w przygotowaniu, możecie podać jako samodzielny posiłek lub tylko jeden z jego elementów.

Jest też świetną propozycją dla osób na dietach wegetariańskich i wszystkich ograniczających ilość mięsa w diecie (a wszyscy powinniśmy trochę to mięso jednak ograniczyć...).
No i oczywiście dla wszystkich miłośników papryki 😉

Papryka faszerowana kuskusem - przepis na 4 porcje

Do przygotowania papryki będziesz potrzebować:
  • 4 papryki,
  • 150g kaszy kuskus,
  • marchewkę,
  • 1,5 szklanki bulionu,
  • ząbek czosnku,
  • łyżkę oleju rzepakowego,
  • 2 łyżki natki pietruszki,
  • kilka listków bazylii,
  • łyżeczkę masła,
  • łyżeczkę maki,
  • sól, pieprz, curry.

1.  Czosnek posiekaj.
Warto posiekać go kilka minut wcześniej, żeby móc w pełni wykorzystać jego właściwości.
2. Papryki umyj, przekrój wzdłuż na pół i wydrąż.
3. Kuskus posól i zalej wrzątkiem - ja zalewam tak, żeby poziom wody był mniej więcej 2 cm nad kaszą i odstaw, aby wchłonął wodę.
4. Marchewkę umyj, obierz i zetrzyj na drobnej tarce.
5. Na patelni rozgrzej olej i przesmaż marchewkę i czosnek - ja dodałam filiżankę wody i podgrzewałam do jej odparowania, dzięki temu marchewka ładnie zmiękła.
6. Piekarnik nagrzej do 180 stopni C.
7. Marchewkę i czosnek wymieszaj z napęczniałym kuskusem, przypraw pieprzem i dodaj posiekaną natkę pietruszki oraz bazylię.
8. Tak przygotowanym farszem napełnij papryki.
9. Piecz papryki w piekarniku 15 minut.
10. W rondelku rozpuść łyżeczkę masła, dosyp czubatą łyżeczką mąki i dokładnie wymieszaj rózgą.
11. Zalej bulionem (tutaj znajdziesz przepis na domowy bulion warzywny) i dopraw do smaku pieprzem oraz curry.
12. Powstałym sosem polej upieczone papryki.


Tak przygotowana papryka sama w sobie może stanowić pełne danie obiadowe, ewentualnie z dodatkiem jakieś dobrej surówki 😉
W takim przypadku podane składniki starczą na 4 porcje.

Ja dzisiaj postanowiłam jednak wykorzystać paprykę jako składnik obiadu, a nie całe danie.
Ugotowałam więc jeszcze ziemniaki, przygotowałam surówkę z twarogiem (przepis na nią znajdziesz tutaj) i wyszło mi w ten sposób 8 porcji 😁

Koniec końców wyszło tak:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger