listopada 20, 2019

Zupa-krem z zielonego groszku

Zdarzają się takie dni, gdy naprawdę nie mam czasu na gotowanie obiadu od zera.
Albo wracam późno po całym dniu pracy i nie za bardzo mam siłę, żeby jeszcze spędzać w kuchni kolejne pół godziny albo więcej.
W takie dni ratunkiem mogą okazać się mrożonki, o których pisałam już we wpisie Mrożonki - tak czy nie?
Czasem wybieram mrożone warzywa, np. gotowe mieszanki na patelnię - szybko podsmażam i jem z pieczywem. Szybko, smacznie i zdrowo.

Innym razem wybieram sobie konkretne warzywo i przygotowuję z niego np. zupę-krem.
Dziś postawiłam na drugą opcję i wybrałam groszek, z którego przygotowałam właśnie zupę-krem.

Zupa-krem z zielonego groszku - przepis na 4-5 porcji

Do przygotowania zupy będziesz potrzebować:
  • 450g groszku,
  • litr bulionu,
  • 2 ziemniaki,
  • sól i pieprz do smaku.

1. Ziemniaki obierz, umyj i pokrój w drobną kostkę.
2. Groszek i ziemniaki ugotuj w bulionie (tutaj znajdziesz przepis na domowy bulion warzywny).
3. Gotuj około 30 minut, po czym dokładnie zblenduj i dopraw sola i pieprzem do smaku.

Zupę możesz zjeść samą lub, tak jak ja, przygotować sobie na patelni chrupiące grzanki z chleba razowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger