października 04, 2019

Zielone risotto

Dziś na obiad przygotowałam zielone risotto.

Risotto to danie znane chyba wszystkim.
Choć jednak wszyscy je znają, niekoniecznie jedzą to samo - w końcu risotto jest jednym z tych dań, które można przygotować na tysiąc sposób. Każde będzie inne, ale każde może być pyszne.

Ja dziś przygotowałam zielone risotto - zielone, ponieważ dodałam groszkową passatę. Znalazłam ją ostatnio w sklepie i z ciekawości postanowiłam wypróbować.

Zielone risotto - przepis na 3 porcje

Do przygotowania risotto będziesz potrzebować:
  • szklankę ryżu arborio,
  • 700g passaty groszkowej,
  • bulion (ja użyłam około 1 litra, ale ilość użytego bulionu zależy od tego, jak ryż będzie go wchłaniał),
  • łyżkę oleju,
  • pieprz, natkę pietruszki,
  • łyżkę masła (opcjonalnie).

1. Ryż przepłucz na sicie i osącz. Ja użyłam ryżu arborio - jest to wyjątkowa odmiana ryżu o lekko zaokrąglonych ziarnach. Idealnie nadaje się właśnie do risotto. Teoretycznie można użyć innego rodzaju ryżu, ja jednak polecam do tego typu dań wykorzystywać arborio.
2. Na dużej patelni rozgrzej olej, wsyp ryż i smaż aż się zeszkli cały czas mieszając.
3. Kiedy ryż już będzie szklisty stopniowo dolewaj bulion - dolewaj go tak długo, jak długo ryż będzie go "pił". Nie zapomnij cały czas mieszać. Tutaj znajdziesz sposób na domowe kostki bulionowe - oszczędzą Ci sporo czasu ;)
4. Kiedy ryż będzie już prawie miękki dodaj passatę groszkową i gotuj dalej. Jeśli uznasz, że ryż zrobił się zbyt gęsty możesz dolać jeszcze troszkę bulionu.
5. Dodaj pieprz i spróbuj - jeśli uznasz, że mimo dodania bulionu jest za mało słony możesz dodać jeszcze troszkę soli, ja już nie dosalałam dodatkowo.
6. W międzyczasie fasolkę szparagową ugotuj we wrzątku i odcedź.
7. Pod koniec gotowania możesz dodać do ryżu łyżkę masła, risotto będzie wtedy bardziej kremowe (choć nie jest to konieczne - osoby nietolerujące masła spokojnie mogą opuścić ten punkt).
8. Na koniec dodaj ugotowaną fasolkę, wymieszaj, posyp natką pietruszki i gotowe!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger