października 03, 2019

Makaron ryżowy z indykiem

Dziś znów naszło mnie na wariację na temat kuchni azjatyckiej.

Na szczęście miałam w domu makaron ryżowy, więc mogłam bez problemu coś wymyślić.
Przypraw także nigdy w mojej kuchnie nie brakuje, a ponieważ jestem osobą, która lubi eksperymentować z azjatyckimi smakami, również wschodnie przyprawy w szafce zawsze mam, więc mogę sobie improwizować po azjatycku 😁

Wykorzystałam więc makaron, dodałam indyka i trochę przypraw i wyszedł naprawdę fajny, ale też w miarę szybki i prosty w przygotowaniu obiadek.

Makaron ryżowy z indykiem - przepis na 4 porcje

Do przygotowania makaronu będziesz potrzebować:
  • 400g makaronu ryżowego,
  • 500g piersi z kurczaka,
  • łyżkę oleju rzepakowego,
  • cebulę,
  • ząbek czosnku,
  • 2 jajka,
  • papryczkę chili,
  • łyżkę sosu sojowego,
  • łyżeczkę sosu rybnego,
  • 4 gałązki zielonej bazylii,
  • 150g pomidorków koktajlowych,
  • pieprz, sól.

1. Makaron zalej zimną wodą, odstaw na 30 minut, po czym odcedź i pokrój na mniejsze kawałki.
2. Cebulę pokrój w piórka, a papryczkę i czosnek posiekaj.
Czosnek warto posiekać kilka minut wcześniej, żeby móc w pełni wykorzystać jego właściwości
3. Indyka pokrój w kostkę 2-3 cm, dopraw solą i pieprzem.
4. Na patelni rozgrzej olej, usmaż indyka, po czym zdejmij go z patelni.
5. Na tą samą patelnię dodaj cebulę i czosnek.
6. W miseczce roztrzep widelcem jajka, wlej je na patelnię, na której są cebula i czosnek, szybko dodaj makaron i zamieszaj tak, żeby jajka oblepiły makaron, a nie zrobiła się z nich jajecznica.
7. Dorzuć na patelnię usmażonego indyka, przypraw sosem sojowym i rybnym, dodaj pokrojone w ćwiartki pomidorki i smaż krótko tak, żeby pomidorki złapały trochę temperatury, ale się nie rozpadły.
8. Tuż przed podaniem na talerzu udekoruj zielonymi listkami bazylii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger