października 03, 2019

Ryżanka z owocami

Na śniadanie możemy przygotować wiele różnych rzeczy, ja jednak patrząc ostatnio za okno zdecydowanie stawiam na śniadania na ciepło.
A najpopularniejszym śniadaniem na ciepło są płatki - kukurydziane lub owsiane.

Choć uwielbiam owsiankę z owocami i jem ją stosunkowo często, zawsze warto czasem coś zmienić - w końcu dieta im bardziej urozmaicona, tym lepiej.

Dlatego dzisiaj sięgnęłam po płatki ryżowe - przyznam, że nigdy ich jeszcze nie jadłam (przynajmniej nie świadomie), więc był to taki malutki eksperyment, który uznaję za bardzo udany.

Zastanawiałam się, jak to nazwać - z reguły jemy płatki owsiane i wtedy nazywamy to owsianką. Analogicznie wykorzystując płatki ryżowe nazwałam to ryżanką 😄

Ryżanka z owocami - przepis na 2 porcje

Do przygotowania ryżanki będziesz potrzebować:
  • pół szklanki płatków ryżowych błyskawicznych,
  • 2 szklanki mleka,
  • banana,
  • garść malin,
  • łyżkę syropu z agawy,
  • 1/3 łyżeczki cynamonu.

1. Płatki wsyp do garnka, zalej mlekiem, dodaj syrop i cynamon. Gotuj do zgęstnienia.
2. Gotowe płatki przełóż do miseczki, dodaj plasterki banana i kilka malin.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger