października 11, 2019

Buraczane naleśniki

Naleśniki to klasyka - uwielbiane zwłaszcza przez dzieci, choć i wśród dorosłych ich miłośników nie brakuje. Wiem coś o tym, w końcu sama się do nich zaliczam.

Możemy je przygotować zarówno na słodko, jak i na wytrawnie, i zawsze będą pyszne.
Są łatwe i szybkie w przygotowaniu, co jest kolejnym plusem.

Naleśniki najczęściej kojarzymy z obiadem, choć moim zdaniem równie dobrze sprawdzą się np. na śniadanie.
Ja dzisiaj przygotowałam naleśniki właśnie na śniadanie - tym razem z burakiem w roli głównej 😄
Jest to kolejny sposób, na przemycenie dodatkowej dawki witamin w diecie - nie zastąpi to co prawda porcji warzyw, ale w przypadku niejadków czy osób unikających warzyw jak ognia każda dawka witamin może być na wagę złota.


Do przygotowania naleśników użyłam soku z buraka, o którym możecie już przeczytać na blogu.
W tym przypadku sok nada naleśnikom ładnego koloru - dodatkowa zachęta do jedzenia szczególnie dla dzieci.

Buraczane naleśniki - przepis na 8 sztuk (o średnicy 18cm)

Do przygotowania naleśników będziesz potrzebować:
  • szklankę mąki,
  • pół szklanki mleka,
  • pół szklanki soku z buraka,
  • sól,
  • jajko,
  • łyżkę oleju.

Do miski wbij jajko, wlej mleko i sok, dodaj mąkę, sól i olej, po czym wszystko dokładnie i energicznie wymieszaj, aby nie powstały grudki.

Najlepiej smaż naleśniki na patelni ceramicznej, ewentualnie teflonowej - wtedy nie musisz dodawać dodatkowo tłuszczu na patelnię. Jeśli nie masz takiej patelni pamiętaj, aby przed smażeniem rozgrzać troszkę oleju.


Ja naleśniki zrobiłam na wytrawnie - przygotowałam farsz w twarogu, rzodkiewki i natki pietruszki. Także farsz także zrobiłam małym nakładem pracy 😄
I w ten sposób śniadanie wyszło łatwo, szybko i przyjemnie. A przede wszystkim pysznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger