sierpnia 09, 2024

Mug-cake - ciasto z mikrofalówki

Czasem nachodzi nas ochota na "coś słodkiego" albo słyszymy w telefonie głos "za parę minut wpadniemy na kawę". W takich sytuacjach ratunkiem może okazać się ekspresowe ciasto z mikrofalówki! Jest to też dobre rozwiązanie dla osób, które mają ochotę na ciasto, ale nie chcą robić całej blachy (żeby nie kusiło 😆).

Mug cake stało mi się szczególnie bliskie podczas studiów, gdy mieszkając w akademiku nie miałam piekarnika 😄


Mug-cake - przepis na 1 porcję

Do przygotowania ciasta będą Ci potrzebne:

  • jajko,
  • łyżka kakao,
  • 2 łyżki mąki migdałowej,
  • łyżka ksylitolu,
  • łyżka jogurtu naturalnego,
  • garść owoców.

1. Do miski wbij jajko, dodaj kakao, mąkę i ksylitol, po czym wszystko zmiksuj lub dokładnie wymieszaj.
2. Jeśli po "upieczeniu" chcesz wyjąć ciastko z naczynia posmaruj wcześniej jego boki masłem, a na spód połóż krążek papieru do pieczenia. Jeśli będziesz łąsuchować prosto z kubka możesz ten etap pominąć.
3. Wlej masę do naczynia (ja użyłam kokilek), ustaw na brzegu talerza obrotowego i nastaw mikrofalówkę na 3-3,5 minuty.
4. Do gotowego ciasta dodaj łyżkę jogurtu i garść owoców, ja akurat tym razem wybrałam borówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger