maja 01, 2024

Ciasto piegusek z wiórkami kokosowymi

Ciasto z makiem zawsze kojarzyło mi się z typowym świątecznym makowcem w postaci rolady. Za dziecka nie byłam wielką miłośniczką maku, więc nigdy dotąd nawet nie przyszło mi do głowy, aby zrobić inne ciasto z tym składnikiem - po prostu przemęczałam go co roku na święta.

Czas leci, a smaki się zmieniają - mak nie jest może moim numerem jeden, ale jako składnik ciasta jest jak najbardziej akceptowalny 😄 Żeby jednak nie było zbyt świątecznie zamiast rolady przygotowałam pieguska.

W niektórych przepisach wykorzystuje się tylko żółtka jaj, białka wtedy zamrażam i zbieram - na pojemniczku zapisuję sobie, ile ich mam i potem mogę je wykorzystać np. do zrobienia omleta czy ciasta takiego jak piegusek, w którym potrzebne są właśnie same białka. 

Ciasto jest bardzo proste i szybkie do zrobienia, zdążysz je zrobić nawet na ostatnią chwilą, zanim znajomi wpadną na kawę 😉


Ciasto piegusek z wiórkami kokosowymi - przepis

Do przygotowania ciasta będą Ci potrzebne:

  • 5 białek,
  • 100g ksylitolu,
  • 140g mąki orkiszowej jasnej lub pszennej,
  • 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 80g rozpuszczonego masła,
  • 1/2 szklanki maku,
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych,
  • szczypta soli.

1. Białka ubij z dodatkiem soli i częścią ksylitolu na sztywną pianę.
2. Resztę słodzika wymieszaj z mąką orkiszową, ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia.
3. Do suchych składników stopniowo dodawaj pianę i delikatnie wymieszaj.
4. Rozpuszczone masło dodaj do ciasta z makiem i wiórkami kokosowymi, całość jeszcze raz wymieszaj.
5. Ciasto przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 35-40 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger