marca 26, 2024

Sałatka jarzynowa

Sałatka jarzynowa to w moim domu absolutny klasyk. Nada się na każdą okazję - Wielkanoc, Boże Narodzenie, majówka czy Święto Niepodległości, ale równie często jemy ją bez okazji - bo akurat zostały warzywa, bo mamy ochotę na sałatkę czy po prostu bo tak.

W Wielkanoc i Boże Narodzenie to jednak absolutne must have, bo jak to święta bez sałatki?


Sałatka jarzynowa - przepis

Do przygotowania sałatki będą Ci potrzebne:

  • 500g marchewki,
  • 300g pietruszki,
  • 4 jajka,
  • 200g mrożonego groszku,
  • mała puszka kukurydzy konserwowej,
  • 3 ogórki kiszone,
  • 200g jabłka,
  • 2 łyżki majonezu,
  • 2 łyżki jogurtu greckiego,
  • sól i pieprz do smaku.

1. Do garnka wrzuć obraną marchewkę i pietruszkę, zalej wrzątkiem i ugotuj do miękkości, w połowie gotowania dorzuć groszek.
2. Ugotowane warzywa osącz na sicie i pozostaw do przestudzenia.
3. Jajka ugotuj na twardo, przestudź i obierz.
4. Przygotowane warzywa, jajka, ogórki kiszone i jabłko pokrój w kostkę, dodaj odsączoną kukurydzę.
5. Majonez wymieszaj z jogurtem i dodaj do sałatki.
6. Całość dopraw do smaku solą i pieprzem.

Aby podać ją w nieco inny sposób niż na co dzień włożyłam do tortownicy z odpinanym bokiem wysoką szklankę, wypełniłam tortownicę sałatką i całość włożyłam do lodówki. Przed podaniem odpięłam boki, wyjęłam szklankę, a spód tortownicy położyłam na talerzu. Posypałam dużą ilością koperku i garstką pestek granatu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger