października 04, 2022

Tarta owsiana z borówkami i kruszonką

Ciasto z borówkami to obowiązkowa pozycja do zrobienia latem, ale nie tylko - obecnie borówki dostępne są przecież przez cały rok.

Lato co prawda już się skończyło, ale ja miałam nieodpartą ochotę na borówki, przygotowałam więc tartę owsianą pełną tych owoców z owsianą kruszonką.



Tarta owsiana z borówkami i kruszonką - przepis

Do przygotowania tarty będą Ci potrzebne:

  • 200g mąki owsianej,
  • 100g masła,
  • 75g ksylitolu,
  • jajko,
  • 250g borówek.
Do przygotowania kruszonki będą Ci potrzebne:
  • 50g mąki owsianej,
  • 50g ksylitolu,
  • 40g płatków osianych,
  • 40g masła.

1. Do malaksera wsyp mąkę owsianą i ksylitol, dodaj pokrojone w kostkę masło wyjęte z lodówki, woj jajko i miksuj wszystko do powstania kuli ciasta.
2. Gotowym ciastem wylep formę do tarty (ja używam silikonowej, nie muszę więc dodatkowo smarować jej masłem, w przypadku formy metalowej trzeba użyć odrobiny tłuszczu) i wstaw do lodówki na 30 minut.
3. Składniki kruszonki wsyp do miski i wyrabiaj ręką, aż się połączą. Uformuj kulę, owiń folią spożywczą i schowaj do zamrażarki na 30 minut.
4. Formę z tartą wyjmij z lodówki i nakłuj ciasto w kilku miejscach widelcem, aby nie urosło podczas pieczenia.
5. Rozsyp borówki na tarcie.
6. Ciasto na kruszonkę wyjmij z zamrażarki i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
7. Owoce posyp startą kruszonką.
8. Ciasto wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piecz 45-50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger