lipca 13, 2020

Sałatka ze szpinakiem i truskawkami

Truskawki są jednym z powodów, dla których toleruję lato.
Wakacji już nie mam, wysokie temperatury średnio mi odpowiadają, ale truskawki... one wynagradzają wszystko inne 😄

Szkoda tylko, że sezon na nie jest tak krótki i już się kończy...
Wciąż jednak możemy kupić je w sklepie, warto więc wykorzystać samą końcówkę sezonu i najeść się na zapas - w końcu świeże truskawki znowu będziemy mogli zjeść dopiero za rok.

Truskawki z cukrem i śmietaną to absolutna klasyka.
Ja co prawda trochę ją zmodyfikowałam i jem z jogurtem naturalnym i ksylitolem, ale nadal jest to tak samo pyszny deser z truskawek 😋

Czasem jednak warto wyjść trochę poza klasykę i przygotować coś innego - ja na zakończenie sezonu przygotowałam sałatkę ze szpinaku i truskawek z dodatkiem orzechów i sezamu.



Sałatka ze szpinakiem i truskawkami - przepis na 1 porcję

Do przygotowania sałatki będziesz potrzebować:
  • 60g liści szpinaku,
  • 8 truskawek,
  • 4 orzechy włoskie,
  • pół łyżeczki sezamu,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 2 łyżeczki octu balsamicznego,
  • szczypta soli.

1. Szpinak umyj i wyłóż na talerz.
2. Truskawki umyj, usuń szypułki, po czym przekrój na pół i rozłóż na liściach szpinaku.
3. Orzechy pokrusz i razem z sezamem rozrzuć na sałatkę.
4. Wszystko posyp szczyptą soli.
5. Oliwę i ocet wymieszaj - tak przygotowanym sosem skrop sałatkę.

Ja sałatkę podałam z razową grzanką - można zjeść po prostu z kromką chleba, ale ciepła grzanka fajnie chrupie 😉


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger