lipca 08, 2020

Orientalny deser z ryżu i mango

Uwielbiam desery.

Lubię usiąść po południu z kubkiem herbaty i dobrą książką - co prawda na takie ekstrawagancje mogę sobie zazwyczaj pozwolić tylko w weekendy, ale kiedyś trzeba 😉

Gdy myślimy o czymś słodkim do herbaty czy kawy zazwyczaj na myśl przychodzi nam ciasto - kto nie skusiłby się wtedy na kawałek pysznej szarlotki z jabłkami, sernika z bakaliami czy kremówki?
Ja jednak poszłam tym razem w zupełnie inną stronę - zamiast ciasta czy innych ciasteczek przygotowałam deser z ryżu i mango.
Przyznam, że efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - smakowało jeszcze lepiej, niż się spodziewałam 😄



Orientalny deser z ryżu i mango - przepis na 4 porcje

Do przygotowania deseru będziesz potrzebować:
  • 400ml mleczka kokosowego,
  • łyżkę ksylitolu,
  • 300g ryżu jaśminowego,
  • 2 łyżki wiórków kokosowych,
  • 2 mango.

1. Ryż przepłucz, zalej mlekiem kokosowym i gotuj na małym ogniu co jakiś czas mieszając, żeby nie przywarł.
2. Wiórki upraż na suchej patelni, po czym dodaj do ugotowanego ryżu, wymieszaj i przestudź.
3. Obydwa mango obierz. Jeden owoc zmiksuj, a drugi pokrój w plasterki.
4. Na talerz wylej mus z mango, na to wyłóż ryż w dowolnej formie (ja ulepiłam sobie coś na kształt szyszki 😁) i udekoruj plastrami mango.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger