marca 14, 2020

Ryżowa sałatka z tuńczykiem

Sałatki z tuńczykiem są dość popularne - proste i szybkie w przygotowaniu, a do tego można je przygotować w wielu wariantach smakowych, w zależności co kto lubi.

Dzisiaj na kolację i ja się skusiłam na taką sałatkę - a że akurat skończyło mi się pieczywo, to zdecydowałam się na wersję z ryżem 😁


Ryżowa sałatka z tuńczykiem - przepis na 2-3 porcje

Do przygotowania sałatki będziesz potrzebować:
  • puszkę tuńczyka w sosie własnym,
  • 3 łyżki groszku konserwowego,
  • 3 łyżki kukurydzy,
  • pół szklanki ryżu jaśminowego,
  • sól i pieprz do smaku,
  • szczyptę cząbru,
  • szczyptę chili.

1. Ryż ugotuj w osolonej wodzie i odstaw od przestudzenia.
2. Tuńczyka osącz z zalewy.
3. Do ostudzonego ryżu dodaj rybę i warzywa (ja wybrałam groszek i kukurydzę, ponieważ akurat miałam końcówkę w lodówce - nic nie może się zmarnować 😉) i wymieszaj.
4. Dodaj do sałatki sól, pieprz, cząber i chili do smaku i ponownie wymieszaj.

Sałatka świetnie sprawdzi się zarówno na zimno, jak i na ciepło - pyszna kolacja dla każdego 😃


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger