marca 26, 2020

Filety z piersi z kurczaka w sezamie

Dziś przepis na prosty i szybki obiad.
A jednocześnie coś, co raczej rzadko gości na polskich stołach, czyli sezam w roli panierki 😀

Osobiście bardzo lubię sezam, choć przyznam, że zazwyczaj stosowałam go do jednak do deserów i wypieków.

Dziś na obiad planowałam kotlety, skończyła mi się jednak bułka tarta, a miałam za mało czerstwego pieczywa, aby je zetrzeć. A że potrzeba matką wynalazku postanowiłam zastąpić bułkę tartą sezamem.
Genialne w swej prostocie 😄



Filety z piersi z kurczaka w sezamie - przepis na 4 porcje

Do przygotowania filetów będziesz potrzebować:
  • 2 piersi z kurczaka,
  • jajko,
  • sezam,
  • 2 łyżki oleju,
  • sól i pieprz do smaku.

1. Piersi z kurczaka przekrój wzdłuż na pół (tak, aby otrzymać 2 cieńsze kotlety).
2. Wszystkie 4 kotlety lekko rozklep i przypraw solą i pieprzem.
3. Jajko wybij do głębokiego talerza i rozbełtaj widelcem.
4. Do drugiego talerza wsyp sezam.
5. Kotlety obtocz w jajku, a następnie w sezamie.
6. Na patelni rozgrzej olej i usmaż kotlety.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger