lutego 21, 2020

Burgery w grzankach

Ludzie uwielbiają fast foody.
Ja też od czasu do czasu lubię zjeść sobie dobrego hamburgera czy pizzę.
Unikam jednak raczej barów serwujących taką żywność - i fakt wątpliwej jakości tych produktów jest tylko jednym z powodów.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przygotować sobie pyszny fast food w domu 😉
Może być równie dobry, jak ten kupny, a na pewno będzie zdrowszy.

Ponieważ jakość żywności jest dla mnie dość istotna, do przygotowania mojego burgera wybrałam odpowiednie produkty. A że są to produkty, które niemal zawsze w domu mam, to nie musiałam nawet robić specjalnie zakupów z myślą o dzisiejszej kolacji 😁



Burgery w grzankach - przepis na 3 porcje

Do przygotowania burgerów będziesz potrzebować:
  • 250g piersi z indyka,
  • jajko,
  • 2 łyżki otrąb,
  • małą cebulę,
  • łyżkę oleju rzepakowego,
  • łyżkę wody,
  • 6 kromek pieczywa pełnoziarnistego,
  • 2 ogórki kiszone,
  • pół papryki,
  • 2 pomidory,
  • ketchup,
  • sól, pieprz, bazylię, oregano.

1. Nagrzej piekarnik do 180 stopni C.
2. Do piekarnika włóż kromki chleba, aby upiekły się na kruche grzanki.
3. Mięso z indyka zmiel.
4. Cebulę drobno posiekaj. 
5. Do mięsa wbij jajko, dodaj posiekaną cebulę, otręby i przyprawy, po czym dodaj łyżkę wody i dobrze wyrób na jednolitą masę, z której uformuj kotlety.
6. Na patelni rozgrzej olej i usmaż kotlety.
7. Ogórki, paprykę i pomidory umyj i pokrój w plasterki.
8. Grzankę posmaruj ketchupem, połóż na niej plasterki warzyw i kotleta i przykryj drugą grzanką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger