stycznia 18, 2020

Wołowina po meksykańsku

Lubię ostro przyprawione jedzenie, dlatego raczej nie stronię od kuchni meksykańskiej.

Dzisiaj na obiad jest u mnie wołowina po meksykańsku - danie nie dość, że pyszne, to jeszcze mega proste i szybkie w przygotowaniu. 
Niemal same plusy, czego chcieć więcej? 😁 


Żeby było jeszcze szybciej tym razem sięgnęłam po gotową przyprawę do kuchni meksykańskiej - oczywiście można samemu przyprawić ulubionymi przyprawami, można też wtedy łatwiej regulować ostrość dania. Ale od czasu do czasu dobra przyprawa meksykańska nie jest zła 😉

Wołowina po meksykańsku - przepis na 4 porcje

Do przygotowania wołowiny będziesz potrzebować:
  • 500g mielonej wołowiny,
  • cebulę,
  • 2 ząbki czosnku,
  • pół puszki kukurydzy,
  • puszkę czerwonej fasoli,
  • przyprawę do kuchni meksykańskiej,
  • kilka gałązek zielonej kolendry,
  • łyżkę oleju,
  • pieprz do smaku.

1. Cebulę i czosnek posiekaj.
Warto zrobić to chwilę wcześniej, aby móc w pełni wykorzystać ich właściwości.
2. Kukurydzę i fasolę odsącz na sicie z zalewy.
3. Na patelni rozgrzej olej i przesmaż cebulę oraz czosnek, aż się zrumienią.
4. Na patelnię dodaj mięso, 2 łyżeczki przyprawy meksykańskiej i pieprz do smaku, po czym smaż kilka minut mieszając.
5. Dodaj na patelnię kukurydzę i fasolę i jeszcze chwilkę przesmaż.
6. Przed podaniem posyp gałązkami zielonej kolendry.

Moim zdaniem wołowina po meksykańsku najlepiej smakuje z ryżem, ale może to tylko kwestia gustu 😉 
Ja przygotowałam ryż basmati, który też posypałam kolendrą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger