stycznia 20, 2020

Grzanki z jajkiem sadzonym i awokado

Dzisiaj rano naszła mnie ochota na jajka na śniadanie.
Z jajkami z majonezem nie przepadam, a jajecznica dzisiaj akurat też do mnie nie przemawiała...
Początkowo pomyślałam o szakszuce, ale niestety nie miałam już pomidorów 😔

Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - po przeglądzie moich kuchennych zapasów znalazłam awokado i końcówkę roszponki, która została po wczorajszej kolacji i zdecydowałam się na grzanki z jajkiem sadzonym i awokado 😀

Grzanki z jajkiem sadzonym i awokado - przepis na 2 sztuki

Do przygotowania grzanek będziesz potrzebować:
  • 2 kromki chleba,
  • 2 jajka,
  • garść roszponki,
  • pół awokado,
  • sok z połowy cytryny,
  • sól, pieprz, szczyptę chili,
  • łyżeczkę masła klarowanego.

1. Piekarnik nagrzej do 180 stopni C.
2. Kromki chleba połóż na blachę i upiecz w piekarniku.
3. Awokado umyj i przetnij na pół. Jedną połówkę obierz ze skórki i pokrój w cienkie plasterki. Skrop je sokiem z cytryny, aby nie sczerniały. Z drugiej połowy nie wyjmuj pestki - dzięki temu dłużej przerwa w lodówce.
4. Plasterki awokado przypraw chili.
5. Na patelni rozgrzej masło, wbij jajka, dopraw solą i pieprzem i usmaż jaja sadzone.
6. Roszponkę umyj i osusz ręcznikiem papierowym.
7. Wyjmij grzanki z piekarnika, połóż na nich plastry awokado, roszponkę i jajko sadzone.

Na koniec możesz jeszcze udekorować listkami roszponki 😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger