listopada 19, 2019

Ryż z jabłkami

Chyba wszyscy wiemy, jak ważne w naszej diecie powinny być warzywa i owoce.
Oficjalne zalecenia mówią, że codziennie powinniśmy zjadać 5 porcji tych produktów - najlepiej 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców.
A to oznacza, że teoretycznie w każdym naszym posiłku powinna znaleźć się porcja warzyw lub owoców...

Gdy przygotowuję ciepłe śniadanie najłatwiej jest mi dodać porcję owoców - najczęściej są to owsianki lub jakieś placuszki na ciepło.
Warzywa preferuję do kanapek lub sałatek.

Dzisiaj na śniadanie absolutna klasyka - ryż z jabłkami, do którego wykorzystałam jabłka z jabłonki rosnącej w przydomowym ogródku, a cukier podmieniłam na syrop z agawy 😉

Ryż z jabłkami - przepis na 3-4 porcje

Do przygotowania ryżu będziesz potrzebować:
  • 3/4 szklanki ryżu,
  • 3 jabłka,
  • 3 łyżki jogurtu,
  • łyżkę syropu z agawy,
  • cynamon,
  • garść orzechów włoskich.

1. Ryż przepłucz na sicie i ugotuj w wodzie.
2. Jabłka umyj i zetrzyj na grubej tarce. Nie musisz ich wcześniej obierać.
3. Ugotowany ryż wymieszaj z jabłkami, jogurtem i cynamonem.
4. Orzechy posiekaj i dodaj do ryżu.
5. Całość polej syropem z agawy.


Ja orzechy i syrop z agawy dodałam na wierzch już po przełożeniu do miseczek, ale możesz też dodać je od razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger