listopada 15, 2019

Pralinki

Wielu moich znajomych, którzy starają się odżywiać zdrowo, łączy podobna słabość - słodycze.

Nie ukrywam, że ja również lubię od czasu do czasu zjeść sobie coś słodkiego i zawsze uważałam, że wszystko jest dla ludzi - oczywiście w odpowiednich ilościach.
Jeśli raz w miesiącu kupię sobie czekoladę, świat się nie zawali, prawda? 😉

Co jednak zrobić, jeśli chęć na słodycze nachodzi nas częściej niż powinna?

Warto wtedy zainteresować się zdrowszymi wersjami słodyczy, które możemy zrobić sobie sami w domu.

Ja, gdy ostatnio naszła mnie ochota na coś słodkiego, przygotowałam owocowe pralinki - wykorzystałam to, co akurat miałam w kuchni, więc nawet nie musiałam robić specjalnych zakupów😄

Owocowe pralinki - przepis

Do przygotowania pralinek będziesz potrzebować:
  • 160g daktyli,
  • 140g żurawiny,
  • łyżkę oleju kokosowego,
  • wiórki kokosowe.

1. Daktyle i żurawinę zalej gorącą wodą i mocz 15 minut.
2. Po kwadransie odsącz, dodaj olej kokosowy i zmiksuj.
3. Masę odstaw na 30 minut do lodówki, aby troszkę stężała.
4. Po tym czasie uformuj kulki (moje miały średnicę mniej więcej pięciozłotówki, ale to kwestia gustu), obtocz je w wiórkach kokosowych i ponownie schowaj do lodówki. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger