listopada 24, 2019

Ciasto czekoladowo-bananowe bez jajek

Odkąd byłam mała w moim domu w weekend zawsze było coś słodkiego.
Najczęściej było to jakieś ciasto upieczone przez moją mamę.

Tradycja przetrwała do dziś, choć uległa pewnej modyfikacji - zamiast tradycyjnych staram się przygotowywać ich zdrowsze wersje.

Dzisiaj postanowiłam przygotować ciasto bez dodatku jajek - pierwszym impulsem do tego pomysłu był fakt, że skończyły mi się jajka, a jest niedziela... 😄
W każdym razie pomysł mi się spodobał i postanowiłam zamiast jajek użyć bananów.



Ciasto czekoladowo-bananowe bez jajek - przepis na 16 porcji

Do przygotowania ciasta będziesz potrzebować:
  • szklankę mąki pszennej,
  • szklankę mąki owsianej,
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 100g masła,
  • 3/4 szklanki ksylitolu,
  • 60g gorzkiej czekolady,
  • szklankę rozgniecionych bananów (4-5 sztuk),
  • szklankę kefiru.

1. W garnuszku rozpuść masło z czekoladą.
2. Do miski wsyp obie mąki, proszek do pieczenia i ksylitol i wszystko wymieszaj.
3. Banany obierz ze skórki, rozgnieć dokładnie widelcem i dodaj do suchych składników.
4. Do miski dodaj lekko przestudzone masło z czekoladą oraz kefir.
5. Wszystkie składniki zmiksuj i przełóż do foremki (ja użyłam takiej 25cm x 25cm, wyszło idealnie).
6. Ciasto piecz w 180 stopniach C przez 30-35 minut. Po tym czasie wbij patyczek (np. do szaszłyka) w środek ciasta - jeśli będzie suchy, ciasto jest gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger