października 29, 2019

Zupa grzybowa

W weekend przywieźliśmy z rodzinnej wyprawy do lasu trochę pamiątek - mam teraz pół kuchni w grzybach 😅
Sezon w pełni, trzeba więc wykorzystać różne możliwości wykorzystania grzybów w kuchni. Postanowiłam, że na pierwszy ogień pójdzie zupa grzybowa.

Zupa grzybowa

Zupa grzybowa to chyba jedna z najbardziej aromatycznych zup, jakie możemy przygotować - jej zapachu nie da się pomylić z niczym innym.

Zupa jest znana i lubiana w całej Polsce. Tradycyjnie w wielu rejonach kojarzona jest jako jedna z tradycyjnych potraw wigilijnych, choć akurat u mnie w domu zawsze raczej jadało się ją właśnie jesienią, gdy był wysyp świeżych grzybów.

Ja dziś przygotowałam troszkę lżejszą wersję zupy grzybowej, na bulionie warzywnym i bez dodatku śmietany (której w zasadzie do zup nigdy nie używam).

Zupa grzybowa - przepis na 8-10 porcji

Do przygotowania zupy będziesz potrzebować:
  • 500g grzybów,
  • 2 litrów bulionu warzywnego,
  • cebulę,
  • łyżkę oleju,
  • natkę pietruszki,
  • sól i pieprz do smaku,
  • pół szklanki mleka lub łyżeczkę jogurtu.

1. Cebulę pokrój w drobną kosteczkę.
2. W garnku rozgrzej olej i zeszklij na nim cebulę.
3. Oczyszczone grzyby pokrój w cząstki i dodaj do cebuli doprawiając pieprzem.
4. Smaż ok. 3 minut co chwilę mieszając.
5. Wlej gorący bulion i gotuj 20 minut pod przykryciem.
6. Pod koniec gotowania dopraw solą i pieprzem.
7. Zupę możesz zabielić już w garnku mlekiem lub dopiero na talerzu jogurtem.
8. Przed podaniem posyp posiekaną natką pietruszki.

Zupę możesz podawać z makaronem lub ryżem. Ja tym razem postawiłam na makaron.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger