października 02, 2019

Sałatka z gruszką

Na drugie śniadanie zazwyczaj jadamy kanapki - jest to szybkie i proste rozwiązanie.

Czasem jednak mamy już dość kanapek - w końcu zdarza nam się jeść chleb na śniadanie i kolację.
Nadmierna ilość pieczywa w diecie nie działa na nas zbyt korzystnie, warto więc komponować posiłki, w których będziemy mogli z niego zrezygnować.

Dobrym rozwiązaniem jest sałatka - możemy ją przygotować niemal z dowolnych składników, które znajdziemy w domu.

Ja dzisiaj użyłam miksu sałat i gruszki, które akurat miałam w swojej kuchni.

Sałatka z gruszką - przepis na 2-3 porcje

Do przygotowania sałatki będziesz potrzebować:
  • 150g dowolnego miksu sałat,
  • 1 gruszkę,
  • garść orzechów pekan,
  • garść słonecznika,
  • 2 łyżki oleju lnianego.

1. Umyj sałatę, osusz ręcznikiem papierowym i wsyp do miski.
2. Gruszkę pokrój w kostkę, pokrój orzechy.
3. Rozgrzej patelnię i upraż na niej orzechy oraz słonecznik.
4. Wymieszaj sałatę z kawałkami gruszki, posyp orzechami i słonecznikiem.
5. Polej olejem lnianym.

Ja użyłam orzechów pekan i słonecznika, ponieważ miałam je w szafce. Równie dobrze możecie wykorzystać inne orzechy czy pestki dyni.
Olej lniany możecie zastąpić oliwą z oliwek.

Sałatka przyjmie niemal wszystko 😉


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger