sierpnia 10, 2019

Spaghetti z pietruszkowym pesto

Spaghetti to jedno z moich ulubionych dań. Choć najpopularniejsze jest spaghetti po bolońsku, ja dziś postawiłam na trochę lżejszą wersję - z domowym pesto z pietruszki.
Danie jest bardzo smaczne, a także bardzo szybkie i łatwe w przygotowaniu, co jest kolejną sporą zaletą.

Spaghetti z pietruszkowym pesto - przepis dla 2 osób

Do przygotowania spaghetti będziecie potrzebować:
  • 150g makaronu spaghetti,
  • garści listków zielonej pietruszki,
  • garści listków bazylii,
  • łyżkę mielonych migdałów,
  • garść orzechów włoskich,
  • oliwę z oliwek,
  • sól i pieprz do smaku,
  • parmezan (opcjonalnie). 

1. Makaron ugotuj w osolonej wodzie.
2. Gdy makaron będzie się gotował posiekaj listki pietruszki i bazylię, dodaj do nich zmielone migdały i orzechy włoskie. Tak przygotowaną mieszankę zblenduj, dodając stopniowo oliwę z oliwek, aż uzyskasz odpowiednią konsystencję pesto. W tym momencie warto zawsze spróbować - ja dodałam jeszcze odrobinę soli i pieprzu do smaku.
3. Makaron odcedź i przełóż z powrotem do garnka.
4. Przygotowane wcześniej pesto dodaj do makaronu, dokładnie wymieszaj i gotowe.
5. Dla podkreślenia smaku na talerzu możesz posypać danie startym parmezanem jeśli masz ochotę. Ja akurat parmezanu nie użyłam. Na ten ser powinny uważać także osoby z nietolerancją laktozy - co prawda zawiera jej niewiele i większość chorych dość dobrze toleruje parmezan, warto jednak mieć to na uwadze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger