sierpnia 10, 2019

Deser kawowy

Dzisiaj coś dla miłośników małej czarnej - deser kawowy!

Kawa - pić czy nie pić?

Niektórzy z nas nie wyobrażają sobie dnia bez filiżanki ulubionej kawy. Nie tylko stawia ona na nogi, ale często bywa także elementem spotkań towarzyskich czy biznesowych.
Picie kawy niesie ze sobą wiele korzyści - nie tylko działa na nas pobudzająco, ale także korzystnie wpływa na nasz układ trawienia, może być wykorzystywana w profilaktyce nowotworów, a nawet może zmniejszać ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 czy choroby Alzheimera.
W takim razie nie pozostaje nam nic innego, jak włączyć kawę do naszej diety!


Są jednak wśród nas także osoby, które nie piją kawy (w tym ja!) - dla takich osób dobrą propozycją może być deser kawowy.

Deser kawowy - przepis dla 1 osoby

Do przygotowania deseru będziesz potrzebować:
  • łyżeczkę kawy rozpuszczalnej,
  • wodę,
  • 100g jogurtu,
  • czubatą łyżeczkę żelatyny,
  • łyżeczkę ksylitolu,
  • garść owoców (ja wykorzystałam borówki).

1. Przed przygotowaniem zaparz 150 ml kawy rozpuszczalnej i odstaw do ostudzenia.
2. Żelatynę rozpuść w 3 łyżeczkach wrzątku, wymieszaj z ostudzoną kawą i dodaj ksylitol.
3. Tak przygotowaną mieszankę dolej do jogurtu i wszystko dokładnie wymieszaj, rozlej do szklanek, po czym wstaw je do lodówki, aby deser stężał.
4. Przed podaniem deseru udekoruj do ulubionymi owocami, ja akurat wykorzystałam borówki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger