sierpnia 24, 2019

Spaghetti z kurczakiem i brokułami

Zdaje się, że kiedyś już wspominałam, że uwielbiam spaghetti.
Lubię kombinować w kuchni i przygotowywać je w różnych wersjach i odmianach.
Ostatnio kupiłam świeżego brokuła, postanowiłam więc połączyć zielone warzywo z makaronem.
Danie jest pyszne, proste i szybkie w przygotowaniu.

Spaghetti z kurczakiem i brokułami - przepis na 2 porcje

Do przygotowania tego wariantu spaghetti będziesz potrzebować:
  • 100g razowego makaronu spaghetti,
  • filet z piersi kurczaka,
  • kilku różyczek borkuła,
  • łyżkę śmietany 12%,
  • łyżeczkę oleju,
  • curry, soli i pieprzu.

1. Makaron ugotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu - najlepiej, jakby był al dente. Odcedź go, ale pamiętaj, by zostawić pół filiżanki wody z gotowania.
2. W drugim garnku gotuj przez kilka minut różyczki brokuła.
3. Pokrój kurczaka w kostkę.
4. Na patelni rozgrzej olej i usmaż kurczaka. Dodaj łyżkę śmietany i curry - ja dodałam pół łyżeczki, ale to kwestia gustu. Pamiętaj jednak, że curry jest dość intensywną przyprawą o specyficznym smaku, mierz więc siły na zamiary. Jeśli lubisz curry, nie ma problemu, jeśli nie masz pewności, nie syp od razu czubatej łyżki 😉
5. Po chwili dodaj na patelnię odłożoną wcześniej wodę z gotowania makaronu, aby utworzył się jednolity sos. Następnie dodaj makaron i ugotowanego brokuła.
6. Na koniec dopraw do smaku solą i pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger