marca 29, 2024

Mazurek z masłem orzechowym

Piątek to już ostatnia chwila na przygotowania do świąt.
No może przedostatnia - w końcu jest jeszcze sobota...

Dla mistrzów prokrastynacji, czyli zostawiania wszystkiego na ostatnią chwilę, pomysł na błyskawicznego mazurka z masłem orzechowym.
Świetnie sprawdzi się też w sytuacji awaryjnej, jeśli nie wyszło coś zaplanowanego wcześniej 😉




Mazurek z masłem orzechowym - przepis

Do przygotowania mazurka będą Ci potrzebne:
  • 300g mąki pszennej graham,
  • 150g masła,
  • łyżka jogurtu greckiego,
  • 70g ksylitolu,
  • jajko,
  • słoik masła orzechowego.

1. Przesianą mąkę wsyp do malaksera, dodaj pokrojone w kostkę masło, ksylitol, żółtko i jogurt, po czym zmiksuj na jednolitą masę. 
2. Ciasto uformuj w kulkę, owiń w folię i włóż do lodówki na 30 minut.
3. Formę na mazurka wyłóż papierem do pieczenia, po czym wyłóż ciastem, ponakłuwaj je widelcem i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na 25 minut.
4. Gdy ciasto trochę przestygnie posmaruje je masłem orzechowym.

Mazurka możesz udekorować w dowolny sposób - możesz sięgnąć po bakalie, rozpuszczoną czekoladę czy, tak ja, po gotowe ozdoby cukiernicze (idealnie sprawdzają się przy awaryjnym mazurku 😁).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger