lipca 18, 2023

Sernik truskawkowy bez pieczenia

Lato to idealny czas na sernik na zimno.
Przy panujących upałach jedyne, na co mam ochotę, to coś wyjęte prosto z lodówki lub zamrażarki. Np. lody, jogurty czy właśnie sernik na zimno bez pieczenia (nieużywanie piekarnika to kolejny plus tego ciasta).

Warto wykorzystać sezonowe owoce - ja wybrałam truskawki, które uwielbiam, a na które sezon jest niestety króciutki.




Sernik truskawkowy bez pieczenia - przepis

Do przygotowania sernika będą Ci potrzebne:

  • 200ml wody,
  • 500g truskawek,
  • 1kg twarogu z wiaderka,
  • 2 galaretki truskawkowe bez cukru,
  • 3-4 łyżki ksylitolu,
  • kilka herbatników bez cukru (ja użyłam Vitanelli),
  • owoce, listki mięty i jadalne kwiaty do dekoracji.

1. Galaretki wsyp do miseczki, wymieszaj z ksylitolem, zalej 200ml gorącej wody, dokładnie wymieszaj rózgą i zostaw do przestygnięcia.
2. Umyj truskawki, usuń szypułki i zblenduj na gładki mus, a następnie dodaj do galaretki.
3. Twaróg wymieszaj z masą truskawkową.
4. Na dnie tortownicy (moja ma średnicę 25cm) ułóż herbatniki i wylej ciasto.
5. Sernik włóż do lodówki.
6. Po ok. pół godziny wyłóż na wierzch owoce (ja wykorzystałam truskawki, maliny i poziomki), po czym wstaw ponownie do lodówki na kilka godzin.
7. Przed podaniem ozdób listkami mięty i jadalnymi kwiatami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger