kwietnia 22, 2023

Pierogi zero waste

Pojutrze w końcu wyjeżdżam na wyczekany urlop. Trochę aktywnego wypoczynku i ciut więcej świętego spokoju 😁

Przed wyjazdem nie ma sensu kupować jedzenia, zawsze staram się wyjadać to, co mam w domu, żeby podczas mojej nieobecności nie stworzył mi się w kuchni jakiś nowy ekosystem...

W takim przypadku bardzo wdzięcznym pomysłem na obiad są pierogi. Co prawda wymagają nieco pracy (jak dobrze, że jest weekend 😉), ale farsz możemy skomponować niemal dowolnie z tego, co akurat mamy w kuchni. Nie musimy ograniczać się do twarogu, mięsa czy owoców. Ja dziś przygotowałam farsz na bazie ziemniaków, komosy ryżowej i ciecierzycy.



Pierogi zero waste - przepis

Do przygotowania pierogów będą Ci potrzebne:

  • 400g mąki semoliny,
  • ok. 200ml gorącej wody,
  • 2 łyżki oleju rzepakowego,
  • sól.
Do przygotowania farszu będą Ci potrzebne:
  • 100g ugotowanej komosy ryżowej,
  • 2 cebule,
  • 200g ugotowanych ziemniaków,
  • 1/2 puszki ciecierzycy,
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku,
  • łyżka oleju rzepakowego,
  • sól i pieprz do smaku.

1. Mąkę wysyp na blat i wymieszaj z solą. Na środku kopczyka zrób dołeczek, wlej do niego 2 łyżki oleju i wodę, wymieszaj lekko łyżką, a następnie zagnieć ciasto, po czym zostaw je pod przykryciem na ok. 30 minut.
2. Cebulę posiekaj.
3. Na patelni rozgrzej olej, przesmaż na nim cebulę do zrumienienia.
4. Ziemniaki przeciśnij przez praskę lub rozgnieć widelcem, dodaj komosę, ciecierzycę, cebulę i szczypiorek. Dopraw solą, pieprzem i dokładnie wymieszaj.
5. Rozwałkuj ciasto podsypując blat mąkę i wytnij krążki.
6. Na każdy krążek nałóż farsz i zlep pierogi. Aby łatwiej się lepiły możesz posmarować część ich brzegów wodą.
7. Gotuj w osolonym wrzątku do wypłynięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger