marca 07, 2022

Wafle z kremem jogurtowo-kakaowym

Wafle z kremem to dla mnie smak dzieciństwa. Pamiętam, jak moja mama robiła wafle z kremem czekoladowym lub kakaowym, tzw. pischingery. Żeby dobrze je obciążyć mama zawsze układała na nich wieżyczkę z encyklopedii 😄

Pischinger to taki przysmak ,do którego u mnie w domu zawsze samemu przygotowywało się krem, ale wafle były gotowe ze sklepu. I to się nie zmieniło - ja też kupuję wafle w sklepie. Ja jednak nie kupuję takich klasycznych dużych wafli, tylko wybieram mniejsze wafelki bez dodatku cukru.

Choć klasyczne pischingery to wafle z kremem czekoladowo-orzechowym, możemy wykorzystać tak naprawdę dowolny krem, który lubimy: czekoladowy, jajeczny, kawowy, z dżemem, z kogla-mogla czy z serka homogenizowanego.

Ja tym razem przygotowałam krem jogurtowo-kakaowy. Co prawda przygotowanie kremu trzeba zacząć już 2 dni wcześniej, ale wcale nie wymaga on wiele pracy.



Wafle z kremem jogurtowo-kakaowym - przepis na ok. 16 sztuk

Do przygotowania wafli z kremem będą Ci potrzebne:

  • opakowanie wafli,
  • 800g jogurtu greckiego,
  • 1/3 szklanki ksylitolu,
  • łyżka kakao.

1. Pierwszego dnia wyłóż gazą sitko, wylej na nią jogurt, przełóż sitko na miseczkę i wstaw do lodówki, że odciekła serwatka.
2. Następnego dnia przełóż zawartość sitka do czystej miseczki, dodaj ksylitol i kakao, po czym zmiksuj do połączenia składników.
3. Uzyskanym kremem posmaruj wafle - ja składałam po 5 warstw wafli.
4. Gotowe wafle przekrój po przekątnej

Wafle podawajcie od razu. W przeciwieństwie do oryginalnych pischingerów z kremem czekoladowym nasze wafelki będą naciągać wilgocią z jogurtu, lepiej więc zjeść je od razu, póki są chrupkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger