lutego 15, 2021

Surówka kiszona do kwadratu

Wszyscy wiemy, że kiszonki są bardzo zdrowe.

Szczególnie ważne są teraz, w sezonie zimowym, gdy dostęp do świeżych warzyw i owoców jest dość mocno ograniczony - kiszonki są bowiem doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych.

Jednak oprócz tego są także wspaniałym naturalnym probiotykiem dzięki zawartości kwasu mlekowego.

Kwas mlekowy to substancja powstająca w wyniku fermentacji. Reguluje on florę bakteryjną w naszych jelitach, wspomaga trawienie i wchłanianie substancji odżywczych, a także wspomaga obniżanie poziomu cholesterolu.

Choć z kiszonkami najczęściej kojarzymy kapustę i ogórki, kisić możemy w zasadzie niemal wszystko, m.in. bakłażana, białą rzodkiew, botwinę, buraki, cebulę, cytrynę, fasolkę szparagową, gruszkę, jabłko, kalafiora, marchew, paprykę, śliwkę, a nawet oliwki.

Ja dziś pozostałam jednak przy klasyce i przygotowując surówkę sięgnęłam po kiszoną kapustę i kiszone ogórki 😉


Surówka kiszona do kwadratu - przepis na 4 porcje

Do przygotowania surówki będziesz potrzebować:

  • 500g kiszonej kapusty,
  • 3 kiszone ogórki,
  • czerwoną paprykę,
  • jabłko,
  • 4 łyżki oleju lnianego,
  • pieprz do smaku.

1. Kapustę drobno posiekaj.
2. Ogórki i jabłka zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
3. Paprykę pokrój w drobną kostkę.
4. Wszystkie składniki wymieszaj, dopraw pieprzem i zalej olejem lnianym.



2 komentarze:

  1. Ciekawa surówka. Raczej nie łączyłam nigdy kapusty kiszonej z ogórkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to też był pierwszy taki eksperyment, ale wyszło super :D

      Usuń

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger