czerwca 29, 2020

Kokosanki

Moja mama uwielbia wiórki kokosowe - zawsze lubiła dodawać je do swoich wypieków, więc od dziecka znam ich smak.

Choć ja nie używam ich aż tak często jak mama, to smak kokosowy nadal dość regularnie gości w mojej kuchni - czy to w postaci wiórków dodawanych do słodkości, czy choćby mleczka kokosowego, które można dodać niemal do wszystkiego 😄

Kokosanki to ciasteczka, które są proste i szybkie w przygotowaniu. 
Ponieważ na liście składników znajdują się białka, najczęściej przygotowuję je, gdy zużyję do czegoś żółtka i pozostanie mi reszta jajka - w końcu po co wyrzucać?
Jeśli zostaje Wam jedno lub dwa białka możecie je też spokojnie zamrozić i gdy uzbiera Wam się więcej wykorzystać 😉

W wersji minimalistycznej wystarczą 3 składniki. Ja zrobiłam tym razem trochę bardziej i moja lista składników liczy 5 pozycji.

Kokosanki - przepis na 13 sztuk

Do przygotowania kokosanek będziesz potrzebować:
  • 200g wiórków kokosowych,
  • 4 białka,
  • 2 łyżki syropu klonowego,
  • łyżeczka kakao,
  • sól.

1. Na suchej patelni upraż wiórki. 
2. Do białek dodaj sól i ubij na sztywną pianę, po czym dodaj syrop i powoli wsyp wiórki delikatnie mieszając.
3. Blachę wyłóż papierem do pieczenia i nakładaj łyżką porcje masy.
4. Kokosanki piecz w piekarniku nagrzanym do 140 stopni C przez 25-30 minut.


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też - zwłaszcza gdy mam mało czasu, a muszę przygotować coś słodkiego ;)

      Usuń

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger