grudnia 09, 2019

Bezglutenowe pierniczki

Nie wyobrażam sobie świąt bez pierników!

Zawsze są oczywiście tradycyjne pierniki, które razem z mamą ręcznie ozdabiamy.

Ale u nas w domu zawsze kombinuje się w kuchni.
I nie byłabym sobą, gdybym nie pokombinowała też trochę z piernikami 😄

W ten sposób powstały bezglutenowe ciastka korzenne, do których wykorzystałam mąkę owsianą i kukurydzianą.
Miejsce miodu zajął ksylitol, więc dodatkowo ograniczyłam trochę kaloryczność 😊

Bezglutenowe pierniczki - przepis na 25-30 sztuk

Do przygotowania ciastek będziesz potrzebować:
  • 200g mąki owsianej,
  • 100g mąki kukurydzianej,
  • 150g masła,
  • 100g ksylitolu,
  • 2 żółtka,
  • paczkę przypraw do piernika.

1. Do miski wsyp obie mąki, przyprawę, drobno pokrojone masło i żółtka.
2. Wymieszaj składniki i dokładnie zagnieć ciasto. Możesz zrobić to ręcznie albo ułatwić sobie trochę życie i użyć malaksera (ja tak zrobiłam 😉).
3. Przygotowane ciasto rozwałkuj. Ponieważ ciasto nie zawiera glutenu dość ciężko się wałkuje, możesz więc podzielić je na 3 części i każdą z nich delikatnie rozwałkuj na blacie podsypanym mąką owsianą. Żeby wałek nie przyklejał się do ciasta też warto go podsypać delikatnie mąką.
4. Nagrzej piekarnik do 180 stopni C.
5. Gdy już rozwałkujesz ciasto użyj wybranych foremek i za ich pomocą wytnij ciasteczka.
6. Blachę do pieczenia wyłóż papierem, na nim połóż pierniczki i piecz w piekarniku 12-15 minut. Czas pieczenia zależy od grubości ciastek - im grubsze, tym więcej czasu będą potrzebowały w piekarniku.


Jeśli zastanawiacie się, czy ciasteczka z mąki owsianek i kukurydzianej będą smaczne, to powiem Wam, że wczoraj przyszli do mnie goście - nie zostało ani jedno 😂
Więc tak, wyszły pyszne. A nawet nie były zdobione niczym słodkim - nie zdążyłam 😉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger