listopada 06, 2019

Sajgonki z kurczakiem

Choć jestem fanką kuchni azjatyckiej, zawsze skupiałam się raczej głównie na kuchni japońskiej i tajskiej.
Horyzonty trzeba jednak rozszerzać - przyszedł więc czas na kuchnię wietnamską.

Na pierwszy ogień poszły sajgonki.
Szczerze mówiąc o tym, że są to smaki Wietnamu dowiedziałam się stosunkowo niedawno, choć jadłam je już nie raz. Jakoś nigdy tego nie skojarzyłam, choć teraz wydaje się to takie oczywiste 😅

Po raz pierwszy sajgonki jadłam jeszcze na studiach u mojej przyjaciółki. Jej wuj jest rodowitym Wietnamczykiem, mogłam więc skosztować sajgonek według oryginalnego przepisu.
Przyznaję bez bicia, że smakowały inaczej niż te robione przeze mnie, choć nieskromnie uważam, że w smaku moje wcale nie były gorsze 😉


Sajgonki

Sajgonki są bardzo popularne w krajach azjatyckich, przede wszystkim właśnie w Wietnamie oraz w Chinach. Wyglądają jak nieduże naleśniczki z nadzieniem mięsno-warzywnym lub krewetkowym. Najczęściej podawane są jako przystawka lub przekąska z różnymi sosami.
Mogą występować w różnych postaciach, np. w zależności od składników nadzienia czy od tego, czy podawane są na zimno czy na ciepło (smażone w głębokim oleju).
Farsz zawijany jest w specjalne ciasto lub, co jest znacznie powszechniejsze w Polsce, w papier ryżowy.

Sajgonki z kurczakiem - przepis na 16 sztuk

Do przygotowania sajgonek będziesz potrzebować:
  • 200g piersi z kurczaka,
  • 20g żółtej pasty curry,
  • 10ml sosu sojowego,
  • opakowanie cienkiego makaronu ryżowego,
  • miks sałat,
  • ogórka,
  • paprykę,
  • kiełki soi,
  • 15ml oleju sezamowego,
  • papier ryżowy (16szt.),
  • pieprz,
  • łyżkę oleju rzepakowego.

1. Makaron ryżowy zalej wodą i zostaw na 30 minut.
2. Pierś z kurczaka przekrój wzdłuż na połowę.
3. Pastę curry wymieszaj z sosem sojowym i pieprzem.
4. Przygotowaną pastą posmaruj kurczaka.
5. Na patelni rozgrzej łyżkę oleju, usmaż kurczaka z każdej strony, przestudź go i pokrój w poprzek w cienkie paseczki.
6. Makaron osącz. W garnku zagotuj wodę i gotuj makaron przez minutę, po czym ponownie go osącz na sicie.
7. Umyj warzywa i sałaty.
8. Ogórka i paprykę pokrój w paseczki długości około 5 cm i skrop olejem sezamowym.
9. Do szerokiego naczynia wlej wodę, papier ryżowy pojedynczo arkuszami wkładaj do środka i z obu stron staraj się delikatnie zanurzyć, aby nasiąkł wodą. Każdy arkusz musisz zrobić osobno, żeby się nie posklejały.
10. Arkusz papieru przełóż na blat, nałóż na środek trochę sałat, porcję makaronu, kurczaka, ogórka i papryki.
11. Zawiń sajgonki jak gołąbki - najpierw boki, żeby nic nie wypadło, a potem w roladkę.


Sajgonki to danie, które ewidentnie wymaga wprawy i pewnej dozy cierpliwości.
Pierwszym wykonanym przeze mnie sajgonkom daleko było do doskonałości...
Najpierw chciałam wszystko zrobić już i od razu, przez co za słabo namoczyłam papier i ten po prostu się kruszył.
Potem chciałam za dobrze i za dużo, a nadmiar farszu powodował, że papier nie wytrzymywał i się rwał.
Raz z pośpiechu nie dodałam makaronu ryżowego, przez co farsz po prostu nie trzymał się kupy i bardzo trudno szło jakiekolwiek zawijanie.

Warto wiedzieć, że zawijanie sajgonek wymaga lekkiej wprawy, ale nie zniechęcajcie się - może pierwsze kilka sajgonek nie będzie doskonałe, ale z każdą kolejną będzie coraz lepiej.
Mimo wszystko przygotowanie sajgonek wcale nie jest trudne 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger