października 22, 2019

Pasta jajeczna ze szprotkami

Pasta jajeczna ze szprotkami jest jedną z moich ulubionych past jajecznych - zaraz po paście z awokado.

Choć ogólnie wolę raczej rybki w pomidorach, to do przygotowania pasty wykorzystuję te w zalewie z oleju. Jakoś do jajek bardziej mi pasują, choć to kwestia gustu. Podobnie jest zresztą, jeśli chodzi o gatunek ryb - ja wykorzystałam szprotki, bo akurat miałam je w domu, ale bez problemu możecie je zastąpić sardynkami czy makrelą - choć wtedy oczywiście smak pasty będzie się odrobinę różnił.

Taka pasta idealnie sprawdza się jako dodatek do kanapek, zwłaszcza na dobrej, pełnoziarnistej bułeczce.
Ja zazwyczaj przygotowuję ją na kolację, ale sprawdzi się równie dobrze na śniadanie czy przekąskę w ciągu dnia.



Pasta jajeczna ze szprotkami - przepis

Do przygotowania pasty będziesz potrzebować:
  • 4 jajka,
  • puszkę wędzonych szprotek w oleju,
  • 2 ogórki kiszone,
  • łyżkę jogurtu,
  • 2 łyżeczki musztardy,
  • sól, pieprz, słodka papryka, natka pietruszki.

1. Jajka ugotuj na twardo i wystudź.
2. Szprotki osącz na sitku z oleju.
3. Ogórki drobno posiekaj.
4. Wystudzone jajka obierz i rozgnieć widelcem, dodaj osączone szprotki i też rozdrobnij.
5. Do jajek i szprotek wsyp posiekane ogórki, dodaj jogurt, musztardę oraz przyprawy i dokładnie wymieszaj.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger