października 24, 2019

Babeczki z mandarynką

W sklepach pojawiły się już mandarynki - to jedne z moich ulubionych owoców.
Pyszna miniaturka pomarańczy, która nie dość, że jest smaczniejsza (przynajmniej według mnie) to też zdecydowanie łatwiej się obiera i jest dużo bardziej mobilna - zawsze lubiłam dodawać ją sobie do szkolnej śniadaniówki 😉

Ponieważ ostatnio miałam w domu małą rodzinną uroczystość postanowiłam zrobić coś słodkiego i wykorzystać do tego mandarynki.

Gdy mamy ochotę na coś słodkiego zdecydowanie lepiej przygotować sobie jakiś pyszny deser w domu, niż kupować słodycze w sklepie - zagwarantuje nam to na pewno lepszy skład, a także da szansę na obniżenie kaloryczności.

Poniższy przepis wystarczy na ok. 12 babeczek - idealnie na małe rodzinne spotkanie. Jeśli jednak chcecie zrobić je tylko dla siebie też nie ma problemu, możecie zostawić sobie 1-2 babeczki, a resztę spokojnie zamrozić na następny raz.

Babeczki z mandarynką - przepis na ok. 12 sztuk

Do przygotowania babeczek będziesz potrzebować:
  • szklankę mąki pszennej,
  • szklankę mąki owsianej,
  • 2 jajka,
  • szklankę maślanki,
  • 1/3 szklanki ksylitolu,
  • pół szklanki oleju,
  • łyżeczkę proszku do pieczenia,
  • 3 mandarynki,
  • opcjonalnie serek homogenizowany waniliowy. 

1. Mandarynki umyj, obierz i podziel na cząstki. Fileciki z dwóch owoców pokrój w drobną kostkę.
2. Wymieszaj olej z maślanką i jajkami. Ja do ciast używam oleju słonecznikowego, ponieważ jest delikatniejszy w smaku.
3. Do drugiej miski wsyp oba rodzaje mąki, dodaj ksylitol i proszek do pieczenia, po czym wszystko wymieszaj.
4. Piekarnik nastaw na 180 stopni C.
5. Formę do muffinek wyłóż papilotkami.
6. Składniki mokre wlej do suchych i zmiksuj.
7. Wlej masę do połowy wysokości papilotek, dołóż po łyżce pokrojonych mandarynek i przykryj je resztą masy. 
8. Formę z papilotkami włóż do nagrzanego piekarnika i piecz 20 minut.

Upieczone babeczki są w zasadzie gotowe do zjedzenia. Ja po ostudzeniu położyłam na wierzch jeszcze łyżkę waniliowego serka homogenizowanego i filecik mandarynki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Z notatnika dietetyka , Blogger